Κατά τη διάρκεια του πρώτου σταδίου της μεθοδολογίας του Design Thinking, δηλαδή αυτό του Empathize, έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε πληθώρα εργαλείων για τη διεξαγωγή της έρευνας ανάλογα την περίπτωση. Ένα από αυτά είναι και η “Παρατήρηση”, το αποτέλεσμα της οποίας μας δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε τις συνήθειες των πελατών/χρηστών, καθώς και να καταγράψουμε όλα τα σημεία επαφής της επιχείρησης/οργανισμού με τους χρήστες κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης εμπειρίας/ταξίδι του χρήστη.
Παράδειγμα:
Στις περιπτώσεις όπου η έρευνα για παράδειγμα πραγματοποιείται σε πελάτες ενός καταστήματος προϊόντων τεχνολογίας και στόχος είναι να αντλήσουμε πληροφορίες της εμπειρίας του χρήστη, προτείνουμε τη μέθοδο της “Παρατήρησης”. Με τη χρήση της συγκεκριμένης μεθόδου μπορούμε να κατανοήσουμε τη συμπεριφορά και τα βήματα που ακολουθούνται από τους χρήστες κατά τη διάρκεια της εμπειρίας τους.
Tips:
- Παραμείνετε στο παρασκήνιο και καταγράψτε τις ενέργειες του χρήστη χωρίς παρεμβάσεις
- Η “Παρατήρηση” θα πρέπει να γίνεται στο χώρο όπου οι χρήστες έρχονται σε επαφή με την εκάστοτε υπηρεσία.
- Η “Παρατήρηση” καλό θα ήταν να ακολουθείται με φωτογραφίες για λόγους τεκμηρίωσης
- Πραγματοποιείστε “Συμμετοχική Παρατήρηση” με άλλους ανθρώπους, πραγματοποιώντας ερωτήσεις στο τέλος για τη καλύτερη κατανόηση συμπεριφοράς του χρήστη.
- Σημειώστε όλα τα βήματα και τη συμπεριφορά των χρηστών κατά τη διάρκεια της εμπειρίας τους.
- Τα αποτελέσματα της εμπειρίας του χρήστη μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως στοιχεία τα οποία έχουν τη δυνατότητα να συμπεριληφθούν σε δευτερογενή έρευνα στους ίδιους τους χρήστες, για παράδειγμα με τη χρήση κάποιου ερωτηματολογίου.
- Πραγματοποιείστε κι εσείς οι ίδιοι την εμπειρία του χρήστη και καταγράψτε τη δική σας συμπεριφορά, κατανοώντας παράλληλα τα συναισθήματα και τους λόγους που πραγματοποιείτε αυτή τη σειρά βημάτων.