Φοιτητές αναζητούν, μέσω του Design, τρόπους βελτίωσης της εμπειρίας των ασθενών στο τμήμα έκτακτης ανάγκης του Stanford
O Stan Nowak, PhD, φυσικός στο SLAC National Accelerator Laboratory, περνάει τις ημέρες του χρησιμοποιώντας X-ray spectroscopy για να καταλάβει τη χημική και την ηλεκτρονική ιδιότητα της ύλης. Αλλά ένα απόγευμα Σαββάτου, έπαιξε το ρόλο του αποξενωμένου πατέρα μιας φανταστικής νεαρής γυναίκας που μεταφέρθηκε μέσω προσομοιωτή στο τμήμα έκτακτης ανάγκης του Νοσοκομείου του Στάνφορντ μετά από ένα ατύχημα που (υποτίθεται) είχε με το αυτοκίνητο της.
Η φωνή του προσομοιωτή-ασθενή είπε "Ω, πονάει, αυτό πραγματικά πονάει!" Δέκα γιατροί, νοσηλευτές και τεχνικοί του Στάνφορντ παρείχαν φροντίδα μέσω προσομοιωτή σε ‘’προσομοιώματα’’ ασθενών. Η άσκηση ήταν μέρος μιας διήμερης εκπαίδευσης Design που είχε ως σκοπό να βρεθούν τρόποι βελτίωσης της εμπειρίας ενός ασθενή στο τμήμα έκτακτης ανάγκης του νοσοκομείου. Για τις ανάγκες τις άσκησης, οι επαγγελματίες γιατροί έπαιξαν το ρόλο ασθενών αλλά και τον ρόλο των μελών των οικογενειών των ασθενών, ώστε να αποκτήσουν μια ρεαλιστική αίσθηση του τι αισθάνονται πραγματικά αυτοί οι άνθρωποι στο χαοτικό κτήριο ενός νοσοκομείου.
Η ενσυναίσθηση είναι ένα βασικό στοιχείο του Design, μια βήμα-βήμα μεθοδολογία για την αντιμετώπιση προβλημάτων, η οποία περιλαμβάνει την παρατήρηση και τη συνέντευξη των ανθρώπων που βιώνουν μια εμπειρία (π.χ. την επίσκεψη σε ένα νοσοκομείο) και την αξιοποίηση των πληροφοριών αυτών για τρόπους βελτίωσης του προϊόντος ή της διαδικασίας.
Ο στόχος της εκπαίδευσης ήταν να βελτιστοποιηθεί η εμπειρία μέσα σε ένα δωμάτιο έκτακτης ανάγκης, όχι η ίδια η ιατρική. Το Design είναι ιδανική μέθοδος για να εκμαιεύσει κάποιος αυτές τις πληροφορίες: “Γνωρίζουμε ότι αν μπορούμε να ελέγξουμε τον πόνο και αντιδράσουμε στο έκτακτο περιστατικό με ταχύτητα, κάνουμε σωστά τη δουλειά μας'' είπε ο εκπαιδευτής του προγράμματος Alexei Wagner, MD, MBA, ''αλλά θέλουμε να ξέρουμε και τι άλλο μπορούμε να κάνουμε''
Μετά από τη 2η κιόλας ημέρας εκπαίδευσης, οι 14 εκπαιδευόμενοι καταλάβαν ότι οι ασθενείς χρειαζόντουσαν έναν πιο συστηματικό τρόπο ενημέρωσης για να κατανοούν τι τους συμβαίνει, καθώς επίσης και μια πιο ξεκάθαρη εικόνα του τι συζητούσαν μεταξύ τους οι γιατροί και οι νοσοκόμες σχετικά με την κατάσταση τους σαν ασθενείς. Η οργανωμένη και ξεκάθαρη επικοινωνία, άλλωστε, μειώνει το άγχος και την αγωνία στους ασθενείς και στις οικογένειες τους.
Οι 14 συμμετέχοντες, μετά τη λήξη της εκπαίδευσης, παρουσίασαν τα αποτελέσματα αυτής της Design έρευνας στη διοίκηση του νοσοκομείου, η οποία έλαβε πολύ σοβαρά τα σχόλια τους και την αξιοποίησε στην καθημερινή λειτουργία του νοσοκομείου.
Πηγή: https://med.stanford.edu/news/all-news/2016/06/design- thinking-as- a-way-
to-improve- patient-experience.html