Αυτή η έρευνα αντικατοπτρίζει τη δύναμη, τα αποτελέσματα και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε η κλινική Mayo όταν αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το Design Thinking για να βελτιώσει την παροχή υγειονομικής περίθαλψης τοπικά αλλά και παγκόσμια. Η έρευνα συμπεραίνει ότι θα ήταν χρήσιμο να διοχετεύονται οι ιδέες για τη παροχή υγειονομικής βοήθειας μέσω ενός τοπικού κέντρου Design Thinking, το οποίο θα χρηματοδοτείται από ΜΚΟ. Με αυτόν τον τρόπο:
1. Παρέχεται μια ανοικτή πλατφόρμα γνώσης για την κοινωνική επιχειρηματικότητα.
2. Δοκιμάζονται με πρωτότυπα οι προτεινόμενες ιδέες και έτσι αποκλείονται εγκαίρως όσες από αυτές δεν είναι λειτουργικές.
3. Οικοδομείται μια βάση δεδομένων για μια τοπική αγορά που ωφελεί μελλοντικές παρόμοιες προσπάθειες. Οι προκλήσεις ωστόσο που πρέπει να αντιμετωπίσει ένα τέτοιο τοπικό κέντρο Design Thinking περιλαμβάνουν τη δυνατότητα να διατηρούνται τοπικά (ακαδημαϊκά και επαγγελματικά) ταλέντα στο συγκεκριμένο τόπο, το να μπορεί να ανταποκριθεί σε μεγάλο αριθμό ιδεών και το να μπορεί να εμπλέκει την τοπική αγορά.
H κλινική Mayo γνωρίζει πολύ καλά ότι αν ρωτήσεις τις κατάλληλες ερωτήσεις βρίσκεσαι ήδη στο σωστό δρόμο για να βελτιώσεις την παροχή υγειονομικής περίθαλψης. Έτσι δημιούργησε το καινοτόμο πρόγραμμα SPARC, με μοναδικό σκοπό την αναζήτηση των τρόπων εκείνων με τους οποίους οι ασθενείς βιώνουν την περίθαλψη σήμερα.
Η κλινική Mayo γνωρίζει επίσης πώς να δημιουργήσει μια νέα κουλτούρα που διαταράσσει τον παλιό παραδοσιακό τρόπο που εργάζονταν μέχρι σήμερα. Αποφάσισαν να τοποθετήσουν γιατρούς μαζί με Designers με σκοπό οι δημιουργικές ιδέες των δεύτερων να αμφισβητήσουν και να αμφισβητηθούν από τους γιατρούς, τους ανθρώπους δηλαδή που πραγματικά παρέχουν την περίθαλψη. Αυτό το μοντέλο άνοιξε το δρόμο για τη δημιουργία νέων ουσιαστικών λύσεων. Τέλος, η κλινική διαθέτει ένα πολύ συγκεκριμένο πρωτόκολλο το οποίο στηρίζει την ανάπτυξη πιθανών λύσεων για συγκεκριμένες προκλήσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια δομημένη προσέγγιση η οποία εξασφαλίζει ότι κάθε νέα ιδέα αναπτύσσεται ολοκληρωμένα.
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κλινική Mayo είναι ότι τα αποτελέσματα δεν είναι εύκολο να ποσοτικοποιηθούν, όπως επίσης ότι πολλές καινοτομίες αποτελούν μικρές αλλαγές στο πλαίσιο μιας μεγαλύτερης μακροχρόνιας λύσης.
Επιπτώσεις για το παγκόσμιο σύστημα παροχής υγειονομικής περίθαλψηςΠολλές λαμπρές ιδέες καταλήγουν να μην έχουν κανένα αντίκτυπο εκτός από τη διαρροή χρημάτων και την απώλεια χρόνου των έξυπνων ανθρώπων. Επομένως, ποιος είναι ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης αυτής της κατάστασης; Σε μια αγορά όπου η σοβαρότερη πρόκληση αφορά την αλλαγή νοοτροπίας, η κλινική Mayo έχει βρει το πιο αποδοτικό μοντέλο χρήσης του Design Thinking.
Πολλές απόπειρες βελτίωσης της παγκόσμιας υγειονομικής περίθαλψης περιλαμβάνουν μια μάλλον λάθος προσέγγιση. Κάποιος επιχειρηματίας έχει μια φοβερή ιδέα, πιθανότατα μελετά την αγορά και πραγματοποιεί συνεντεύξεις σε μια ομάδα ανθρώπων ώστε να επικυρώσει τις ιδέες του και στη συνέχεια αναζητάει χρήματα από ΜΚΟ ή δημόσια κονδύλια για να την υλοποιήσει. Οι ΜΚΟ είναι πολύ ανοιχτοί στο να χρηματοδοτήσουν μερικές παρόμοιες προσπάθειες, αλλά η ουσιαστική ανταλλαγή γνώσεων μεταξύ τους είναι πολύ μικρή, ιδίως αν ληφθεί υπόψη ότι ένα μεγάλο ποσοστό των προσπαθειών αυτών δεν θα λειτουργήσει στην αγορά.
Η δημιουργία ενός κέντρου καινοτομίας σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή βοηθά στην επίλυση δύο προβλημάτων: το ένα είναι η γρήγορη δημιουργία πρωτοτύπων στην αγορά από διαφορετικούς επιχειρηματίες, ενώ το άλλο είναι η ανταλλαγή γνώσεων μεταξύ των ανθρώπων ώστε να βελτιωθούν οι ίδιες οι ιδέες. Το κέντρο θα πρέπει να λειτουργεί και να στοχεύει στα εξής:
1. Στην προσέλκυση χρηματοδοτήσεων από ΜΚΟ που στοχεύουν σε μια συγκεκριμένη ανεκπλήρωτη ανάγκη κάποιου τομέα με μειωμένες δυνατότητες επένδυσης, όπως η βελτίωση της συνεργασίας των ασθενών για παροχή φαρμάκων κατά του ιού HIV. 2. Στην αξιολόγηση των επιχειρηματικών σχεδίων και την παροχή χρηματοδοτήσεων επιλεκτικά στις πρωτότυπες προτάσεις της πρώιμης φάσης. 3. Στη χρήση πρωτοτύπων και μεθόδων Design Thinking για τη βελτίωση προϊόντων. 4. Τελικά μόνο τα πιο υποσχόμενα προϊόντα θα πρέπει να προωθηθούν στην παραγωγή.
Ο σκοπός είναι οι μη βιώσιμες ιδέες να σταματήσουν πολύ νωρίς στη διαδικασία και να προωθηθούν αυτές που έχουν πιθανότητες επιτυχίας. Ο επιτόπιος έλεγχος θα διασφαλίσει ότι θα ληφθούν υπόψη όλοι οι παράγοντες της τοπικής αγοράς και ότι η χρήση των πόρων θα είναι πιο αποτελεσματική.
Πηγή: http://globalhealth.mit.edu/mayo-clinic- lesson/
Γράψου στο newsletter μας για να ενημερώνεσαι πρώτος/η για τα νέα μαςRegister for our newsletter!
Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.
Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.