Service Design. Ορίστε, τι εννοείτε;
“Service(=υπηρεσία)” και “Design(=σχεδιασμός)” είναι δύο λέξεις με παρεξηγημένες έννοιες. Το άρθρο αυτό έχει ως στόχο να ξεκαθαρίσει ότι όταν μιλάμε για design, δεν εννοούμε ένα αισθητικό οπτικό αποτέλεσμα. Αντίστοιχα όταν μιλάμε για services, δεν εννοούμε απαραίτητα υπηρεσίες.
Στο προσκήνιο μιας επιχείρησης από την οπτική των πελατών, σχεδιάζουμε προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν νόημα για την εμπειρία που βιώνουν οι ίδιοι. Στο παρασκήνιο, σχεδιάζουμε διαδικασίες, τελετουργίες και εκπαίδευση με στόχο να δημιουργήσουμε μια ομοιόμορφη συμμετοχή των εργαζομένων, καθώς επίσης πολιτιστική αλλαγή και βελτιστοποιημένα εργαλεία διαχείρισης.
Πολύ σημαντικό: ερευνούμε! Πραγματοποιούμε αυτή τη διαδικασία με σκοπό να αντιληφθούμε τα πραγματικά κίνητρα των πελατών, τη συμπεριφορά και τα αρνητικά σημεία της εμπειρίας τους κατά τη διάρκεια της ανακάλυψης, απόφασης, χρήσης και διασκέδασης με το συγκεκριμένο προϊόν.
Σχεδιάζουμε οτιδήποτε παρέχει μια εξαιρετική εμπειρία. Προϊόντα, χώρους, εφαρμογές, ιστοσελίδες, προϊόντα εκτύπωσης, τεχνητή νοημοσύνη(AI), εικονική πραγματικότητα(VR), επαυξημένη πραγματικότητα(AR)… η αξία έγκειται στο τι υπηρεσία παρέχεται στους πελάτες στο προσκήνιο, στους υπαλλήλους στο παρασκήνιο και τη θετική επίδραση στην επιχείρηση.
Δεν σχεδιάζουμε μόνο ψηφιακά, εργαζόμαστε σε όλα τα κανάλια και τις τεχνολογίες της επιχείρησης με σκοπό να εξασφαλίσουμε με συνέπεια μια λογική και συναισθηματική σύνδεση με τα εμπορικά σήματα, τις υπηρεσίες και τα προϊόντα.
Δεν σχεδιάζουμε μόνοι μας. Συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας και δημιουργούμε ευκαιρίες για καινοτομία. Είμαστε προπονητές, διαμεσολαβητές, σεβόμαστε τις γνώσεις, την εμπειρία και την εξειδίκευση των επιχειρηματιών και τους υποστηρίζουμε με το να τους προκαλούμε και να τους παρέχουμε διαδικασίες, εργαλεία και υλικό με στόχο να ερευνήσουν τα προβλήματα τους και να παράξουμε μαζί λύσεις.
Το σημαντικότερο όλων είναι ότι γίνεται πραγματικότητα. Συνεργαζόμαστε με διασταυρούμενες λειτουργικές ομάδες για να αποκτήσουν σάρκα και οστά οι λύσεις μας.
Μου αρέσει ο ορισμός που εξηγεί ότι οι Service Designers σχεδιάζουν το αόρατο. Αυτό που μου αρέσει ακόμα περισσότερο είναι να συνεργάζομαι με τους συναδέλφους μου από τα τμήματα του data science, UX design και brand design και να καταφέρνουμε να κάνουμε το αόρατο, ορατό.
Οι Service Designers είναι ανήσυχοι, δημιουργικοί και καθοδηγούνται από τη γνώση, την ενσυναίσθηση και τη μεθοδικότητα. Προσπαθούμε να έχουμε προοπτική και να εστιάζουμε ταυτόχρονα∙ να μπορούμε να απομακρυνόμαστε, για να δούμε την ευρύτερη εικόνα και να σκεφτούμε το λειτουργικό σύστημα καθώς εστιάζουμε, για να αντλήσουμε πληροφορίες και να κατανοήσουμε την ανθρώπινη συμπεριφορά.
Mariel Macia
Lead Service Designer at DKdL / fischerAppelt. Design Thinker, Storyteller, Experience Designer.
Πηγή: https://medium.com/die-krieger-des-lichts/service-design-excuse-me-what-b0efe1ef228a