Τι είναι η μέθοδος των 6W;
Πρόκειται για μια μέθοδο στην οποία ρωτάμε βασικές ερωτήσεις για μια συγκεκριμένη κατάσταση/διαδικασία/υπηρεσία/προϊόν/σενάριο. Οι ερωτήσεις είναι Ποιος (Who), Γιατί (Why), Τι (What), Πότε (When), Πού (Where) & Πώς (How).
Ο στόχος της μεθόδου 6W
Εφαρμόζοντας τη συγκεκριμένη μέθοδο, δημιουργείται νέα οπτική μιας κατάστασης/διαδικασίας/προϊόντος/υπηρεσίας/σεναρίου, η οποία εξυπηρετεί την ομάδα εργασίας να αντιληφθεί βασικές πληροφορίες και γεγονότα. Παράλληλα, προωθεί την άμεση ανταλλαγή ουσιαστικών πληροφοριών, ενώ αποφεύγεται η δημιουργία λανθασμένης αντίληψης.
Πώς εφαρμόζεται;
- Διατυπώστε τις ερωτήσεις 6W, σύμφωνα με την κατάσταση που ερευνάτε.
- Ανακαλύψτε τους ανθρώπους που εμπλέκονται στη διαδικασία
- Ανακαλύψτε και καταγράψτε δράσεις οι οποίες πραγματοποιούνται εντός του πλαισίου που ερευνάτε
- Ανακαλύψτε και καταγράψτε τις περιοχές που διαδραματίζονται οι δράσεις
- Ανακαλύψτε και καταγράψτε τις βασικές χρονικές περιόδους που διαδραματίζονται οι παραπάνω δράσεις εντός του πλαισίου που ερευνάτε
- Ανακαλύψτε και καταγράψτε τους λόγους που πραγματοποιούνται οι συγκεκριμένες δράσεις
- Ανακαλύψτε και καταγράψτε αντίστοιχες καταστάσεις που διαδραματίζονταν στο παρελθόν
- Ερευνήστε τις συνδέσεις και τις διαδράσεις που δημιουργούνται σύμφωνα με τα δεδομένα που συλλέξατε
Πότε εφαρμόζεται;
Η μέθοδος 6W προτείνεται να εφαρμόζεται όταν το περιεχόμενο και μια κατάσταση είναι άγνωστα ή είναι διαθέσιμες λίγες πληροφορίες για αυτά. Στη μεθοδολογία του Design Thinking μπορεί να εφαρμοστεί κατά τη διάρκεια του σταδίου Empathize, στο πλαίσιο της έρευνας και στο στάδιο του Prototype, όταν σχηματίζεται μία νέα ιδέα/λύση σε πρωτότυπο.
Tip:
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι απαντήσεις από μεμονωμένα άτομα μπορεί να είναι υποκειμενικές. Για να σχηματιστεί μια κοινή βάση ουσιαστικών δεδομένων είναι απαραίτητη η ταύτιση απόψεων, δημιουργία μοτίβου απαντήσεων κλπ.