Αναλυτικότερα, το εργαστήριο ξεκίνησε με μια βασική αναφορά στις έννοιες, τα μυστικά και τα εργαλεία του Service Design. Επίσης, έγινε διαχωρισμός μεταξύ των διαφορετικών εννοιών του Design και του τι σημαίνουν.
Έπειτα, οι εκπρόσωποι του LABattoir, κα Λυδία Χατζηιακώβου και κα Χριστίνα Βλάχου, παρουσίασαν το έργο και την πρόκληση που αντιμετωπίζουν, ενώ οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να κάνουν ερωτήσεις. Σκοπός ήταν να γίνει ο ορισμός του προβλήματος πάνω στο οποίο θα έπρεπε να επικεντρωθούν οι συμμετέχοντες, των προσδοκιών του «Πελάτη – LABattoir» αλλά και όλων των παραμέτρων που θα επηρέαζαν την επιτυχημένη αντιμετώπιση της πρόκλησης.
Η κύρια πρόκληση όπως παρουσιάστηκε από το LABattoir ήταν: «Πως θα μπορούσαμε να προσεγγίσουμε τη γειτονιά χρησιμοποιώντας την τέχνη και τη δημιουργικότητα σαν εργαλείο;».
Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και η κάθε μία ανέλαβε την επίλυση μίας υπο-πρόκλησης, όπως αυτές διαχωρίστηκαν στο προηγούμενο στάδιο. Οι ομάδες ξεκίνησαν με το σχεδιασμό της έρευνας χρησιμοποιώντας το εργαλείο User Research Framework και αμέσως μετά πραγματοποίησαν συνεντεύξεις, τόσο με άτομα εντός του LABattoir, όσο και με άλλα target groups στην ευρύτερη περιοχή.
Στη συνέχεια, οι ομάδες επιλέξανε μία κατηγορία χρήστη και έκαναν τη χαρτογράφηση της εμπειρίας του, χρησιμοποιώντας το εργαλείο Customer Journey Map, το οποίο βοήθησε στο να παρουσιαστούν νέες ευκαιρίες, δυνατότητες αλλά και προκλήσεις που θα έπρεπε να λάβουνε υπόψη για τη δημιουργία της νέας υπηρεσίας/ λύσης. Στο στάδιο αυτό, τελείωσε και η πρώτη μέρα του εργαστηρίου.
Ξεκινώντας τη δεύτερη μέρα οι συμμετέχοντες, εντόπισαν τα κύρια σημεία που εντόπισαν στα προηγούμενα στάδια και τα μετέτρεψαν σε ερωτήσεις τύπου «Πως θα μπορούσαμε να…;». Ακολούθησε το στάδιο δημιουργίας ιδεών με την κλασική τεχνική brainstorming. Αμέσως μετά δημιουργήθηκαν νέες ομάδες με βάση τις επικρατέστερες ιδέες που προέκυψαν από ψηφοφορία.
Στην συνέχεια η ομάδα του HDC παρότρυνε τους συμμετέχοντες να οπτικοποιήσουν τις ιδέες τους, χρησιμοποιώντας τις τεχνικές του Story Boarding και του Rapid Prototyping.
Έτσι οι παρευρισκόμενοι κατάφεραν να προσομοιώσουν την έννοια του Service Design στην πράξη. Μέσω αυτής της διαδικασίας, κατανόησαν ακόμη περισσότερο το Service Design και τη λειτουργία του, αποκτώντας πρακτική εμπειρία πάνω σε αυτό.
Πριν την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες προετοίμασαν και παρουσίασαν τις λύσεις που βρήκανε στην ομάδα του LABattoir και αμέσως μετά είχαν τη δυνατότητα να απευθύνουν ερωτήσεις και να αναλύσουν τις απόψεις τους σχετικά με τις γνώσεις που αποκόμισαν από το εργαστήριο.