Ο Service Designer των Έξι Εκατομμυρίων Δολαρίων
Τα 9 συνήθη χαρακτηριστικά των επιτυχημένων Service Designers
Συχνά με ρωτούν πως οι επιχειρήσεις προσλαμβάνουν Service Designers ή πως να γίνεις Service Designer. Η αλήθεια είναι πως είναι δύσκολο να απαντήσω και αυτό γιατί ο κλάδος του Service Design είναι δύσκολο να οριστεί. Ρωτήστε 20 Service Designers και θα σας δώσουν 25 διαφορετικές απαντήσεις.
Θυμάμαι ότι πρόσφατα είχα την ίδια συζήτηση με τους φίλους μου Marc Stickdorn και Adam St. John Lawrence, οι οποίοι στη πραγματικότητα έχουν γράψει το βιβλίο “This is Service Design Thinking: Basics, Tools, Cases”, και προφανώς είχαν κάποιες ιδέες για το θέμα.
Συμφωνήσαμε όλοι πως στο χώρο της εκπαίδευσης υπάρχουν πολύ λίγα εκπαιδευτικά ιδρύματα στο κόσμο που διδάσκουν Service Design, πιθανόν στις Ηνωμένες Πολιτείες μόνο το Savannah College of Art and Design αξίζει να σημειωθεί. Οπότε η προσφορά από νέους Service Designers είναι μικρή σε σχέση με την ζήτηση. Επίσης, συμφωνήσαμε πως οι περισσότεροι Service Designers δεν έχουν εκπαιδευτεί στη τέχνη και την επιστήμη του Service Design. Αντιθέτως είναι Μηχανικοί, Διαφημιστές, Βιομηχανικοί Σχεδιαστές, Ψυχολόγοι, Ερευνητές, Φωτογράφοι κλπ.
Οπότε, ποιος είναι ο αρχέγονος Service Designer;
Πώς κατέληξε κάποιος στο Service Design; Παρακολούθησε κάποια μαθήματα πάνω στο Service Design; Έχει κάποια έμφυτα χαρακτηριστικά που τον κάνουν ικανό για το Service Design; Βρίσκεται το Service Design στο DNA του; Απ’ ότι φαίνεται… ναι!!
Μπορούμε να τον χτίσουμε. Έχουμε τη τεχνολογία.
Ο Marc, o Adam και εγώ πολύ σύντομα αρχίσαμε να συζητάμε για συγκεκριμένα μοτίβα από αναζητήσεις υποψηφίων Service Designers. O Marc υπέδειξε μια μελέτη του Σουηδικού Οργανισμού Service Design “Expedition Mondial”, όπου δαπάνησαν μια δεκαετία αναζητώντας τις ασάφειες των υποψηφίων Service Designers σε όλη την Ευρώπη.
Ο Erik Widmark και η Susanna Nissar, συνιδρυτές του Expedition Mondial, άμεσα αντιλήφθηκαν ότι πρέπει να ερευνήσουν πέραν των ικανοτήτων και προσόντων των υποψηφίων έτσι ώστε να προβλέψουν τα μελλοντικά ενδεχόμενα.
Ποιος να περίμενε ότι υπάρχει ένα πολύ ξεκάθαρο μοτίβο το οποίο μπορεί να καθοριστεί από 9 χαρακτηριστικά που αντιπροσωπεύουν τους Service Designers;
Οι υπεύθυνοι προσλήψεων SD στο Expedition Mondial πλέον παρατηρούν συγκεκριμένα στοιχεία του service design, που δεν αναδεικνύονται απαραίτητα από βιογραφικά και portfolios.
Οπότε πως ξεχωρίζει ένας πιθανός Service Designer μέσα από πολλά βιογραφικά ή στο δρόμο;
Παρακάτω βρίσκονται τα 9 χαρακτηριστικά ενός Service Designer:
Οι Service Designers αγαπούν τους ανθρώπους. Το Service Design βασίζεται στο να καταλαβαίνει τους ανθρώπους, τους καταναλωτές και τους χρήστες. Αλλά είναι ανάγκη να έχεις αυξημένη συναισθηματική ευφυία και ενσυναίσθηση. Πρέπει να είσαι κοινωνικός , να αγαπάς τις αντιδράσεις τους και να μαθαίνεις από το χαρακτήρα του καθενός.
Παρατηρείστε τη λέξη εγωισμός. Τίποτα στο Service Design δεν ασχολείται με σένα. Θα περάσεις όλη σου τη καριέρα ακούγοντας, καταλαβαίνοντας, μοιράζοντας, συμπάσχοντας και ανακαλύπτοντας τις προκλήσεις, περιπτώσεις και ιδέες των άλλων ανθρώπων.
Ως Service Designer, θα πρέπει να μάθεις για βιομηχανίες, εταιρείες και θέματα που ποτέ δεν είχε ακούσει στο παρελθόν. Θα πρέπει να ξέρεις πολλά στοιχεία σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα αλλιώς δεν θα είσαι ποτέ ικανός να ξεκινήσεις να σκέφτεσαι λύσεις των προβλημάτων τους. Θα πρέπει να ερευνήσεις πιθανόν σε μεγάλο όγκο αρχείων, βιβλίων, οδηγούς χρήσεως και εγχειρίδια. Αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να δημιουργήσεις πράγματα με χαρτόνι, πλαστικό και ξύλο, να τα σπάσεις και να τα ξαναφτιάξεις από την αρχή. Ακούγεται διασκεδαστικό;
Οι Service Designers πρέπει να είναι εξαιρετικά ευέλικτοι. Θα πρέπει να μπορείς να εναλλάσσεσαι από τον Αγροτικό μηχανισμό βιομηχανίας στην Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για γυναίκες, να πραγματοποιείς συνεντεύξεις στους χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς και να μετακινείσαι στην υποστήριξη οικονομικών ιδρυμάτων και πολλές φορές την ίδια εβδομάδα.
Οι περισσότερες μελέτες του Service Design δεν είναι απλές. Η φύση του Service Design ζητά τη βαθιά κατανόηση των στοιχείων που είναι δύσχρηστα και δυσλειτουργικά. Κι επειδή η ρίζα του προβλήματος δεν έχει καθοριστεί ακόμα, πρέπει να ερευνήσεις για αυτό σε πολλά μέρη, μέσω πολλών ανθρώπων. Στο τέλος θα έχεις μαζέψει ένα μεγάλο όγκο από πληροφορίες και στοιχεία, είτε ποσοτικά είτε ποιοτικά. Τότε θα χρειαστεί να τα απλοποιήσεις για να μπορέσεις να ξεκινήσεις να χτίζεις τη λύση του προβλήματος.
Ίσως το πιο προφανές χαρακτηριστικό, αλλά θυμηθείτε δεν ζητείται από τους Service Designers μόνο να απλοποιήσουν και να ξανασκεφτούν το μέλλον ενός ξεχωριστού προβλήματος, αλλά όταν το ξανασχεδιάζουν , τους ζητείται για παράδειγμα να παρατηρήσουν την παραμικρή λεπτομέρεια του customer journey ενός online λογισμικού σε ένα από τα 5 μεγαλύτερα παγκοσμίως οικονομικά ιδρύματα. Έχω φίλους που εργάζονται σε μελέτες Service Design για πάνω από ένα χρόνο και βρίσκονται ακόμα στη φάση της ανακάλυψης.
Ο Erik και η Susanna ανακάλυψαν ότι μια μεγάλη μερίδα των συνεντευξιαζόμενων Designers είχε αντικρουόμενες εκπαιδευτικές γνώσεις. Ή τουλάχιστον οι τομείς εκπαίδευσης τους δεν σχετίζονταν. Προσπάθησαν ακόμα να εξηγήσουν το συνδυασμό “λογικής και δημιουργικότητας” στην εκπαίδευση. Το ζήτημα έγκειται στο ότι οι άνθρωποι έχουν εξελίξει την δυνατότητα να είναι διαισθητικοί και λογικοί, ενώ ταυτόχρονα να μπορούν να εναλλάσσονται μπρος πίσω όποτε το θελήσουν. Ένα απίστευτα χρήσιμο χαρακτηριστικό για να εργαστείς στο τομέα του Service Design. Χρησιμοποίησαν ως παράδειγμα τη Διοίκηση Επιχειρήσεων και το Product Design. Το ονόμασαν διπολική εκπαίδευση, το οποίο βγάζει ξεκάθαρο νόημα με βάση ότι συζητήσαμε μέχρι τώρα.
Επίσης, ο Erik και η Susanna σημείωσαν ότι μια μεγάλη μερίδα των συνεντευξιαζόμενων designers έχει πολύ δυνατή σύνδεση με διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμούς. Είτε μεγάλωσαν σε διαφορετική χώρα, είτε έζησαν σε διαφορετικά μέρη για μεγάλο χρονικό διάστημα, είτε απλά παντρεύτηκαν ένα άτομο μια διαφορετικής κουλτούρας, μέχρι και το να ταξίδεψαν σε όλο το κόσμο, το στοιχείο είναι αδύνατο να μη παρατηρηθεί.
Ανθρωποκεντρική επίλυση. Γνωρίζω πως είναι πολύ σύνηθες συμβουλευτικά, αλλά στο τέλος της ημέρας αυτό κάνουμε. Λύνουμε προβλήματα ανθρώπων. Μπορεί να χρησιμοποιούμε μεθοδολογίες, διαδικασίες και πολλά καινοτόμα εργαλεία έτσι ώστε να λύσουμε τα προβλήματα, αλλά ποτέ δεν ξεχνάμε ότι αυτό ξεκίνησε από το πρόβλημα ενός ατόμου και αυτό θα τελειώσει με την εφαρμογή αυτής της λύσης στο ίδιο άτομο. Οτιδήποτε ενδιάμεσα είναι απλά λογιστική, έρευνα, στοιχεία, αναλύσεις, πρωτότυπα και πολλά post its. Ο καλός Service Designer ποτέ δε χάνει την αυτό συγκέντρωση του από το γιατί.
Μπορείς εύκολα να παρατηρήσεις ότι κάποια από αυτά τα στοιχεία μπορείς να τα βρεις και σε άλλα επαγγέλματα, από νοσηλευτές μέχρι λογιστές. Κανένας δε διαφωνεί με αυτό.
Αυτό που είναι δύσκολο να αντιπαρατεθείς, είναι ότι αυτά τα συνήθη χαρακτηριστικά και μοτίβα είναι πασίγνωστα για το μεγαλύτερο μέρος υποψηφίων Service Designers για το Expedition Mondial τη περασμένη δεκαετία. Ο συνδυασμός όλων αυτών δημιουργεί τη πλήρη εικόνα.
Greg Lakloufi
Experience + Service Design Principal @ Slalom Consulting
Πηγή: https://medium.com/@GregLak/the-six-million-dollar-service-designer-71fbd9b7b303
Γράψου στο newsletter μας για να ενημερώνεσαι πρώτος/η για τα νέα μαςRegister for our newsletter!
Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.
Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.