Μια ολοκληρωμένη συλλογή πληροφοριών & εργαλείων του Design Thinking
To Design Thinking είναι μια διάσημη έννοια στο χώρο του Design. Στο άρθρο σημειώνεται πως το Design Thinking είναι η κατανόηση της διαδικασίας του Design, η οποία εμπεριέχει ανθρώπους ανεξαρτήτως ρόλων, που είναι υπεύθυνοι στο να δημιουργήσουν ένα πρακτικό, λειτουργικό και αισθητικά όμορφο προϊόν σε φυσιολογική τιμή.
Παρακάτω θα εξηγηθεί ο ορισμός του Design Thinking, τα 5 στάδια του, τη μεθοδολογία του, τα εργαλεία του και διαφορετικοί τρόποι συλλογής πληροφοριών.
Ι. Τι είναι το Design Thinking;
1. To Design Thinking είναι η διαδικασία εύρεσης και λύσης προβλημάτων
Λύση Προβλήματος: Κάθε διαδικασία σχεδιασμού ξεκινάει με ένα πρόβλημα. Οι άνθρωποι χρειάζονται προστασία από τη βροχή και κοιμούνται στη σπηλιά, αλλά έχει πολύ υγρασία, οπότε βρήκαν τη λύση του σπιτιού. Οι πρωτόγονοι άνθρωποι ήθελαν να καλύψουν το σώμα τους από ντροπή, οπότε σχεδιάστηκαν τα ρούχα. Κάθε σχεδιασμός έχει σκοπό τη λύση ενός αρχικού προβλήματος.
2. Το Design Thinking είναι η ανάδειξη της ουσίας των προβλημάτων και των περιορισμών αυτών
Επαναπροσδιορισμός Προβλήματος: Οι Designers θα αντιμετωπίζουν αυτή τη κατάσταση για πάντα. Την στιγμή που προσπαθούν να λύσουν ένα πρόβλημα, ένα άλλο εμφανίζεται. Για παράδειγμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν λύσει την αυξημένη εκπομπή άνθρακα. Το πρόβλημα είναι πως η παραγωγή μπαταριών λιθίου έχουν αυξήσει τη μόλυνση των ποταμών.
Κάποιες φορές χρειάζεται να επαναπροσδιορίσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Οι άνθρωποι δεν χρειάζονται στη πραγματικότητα κινητά τηλέφωνα. Το βασικό είναι πως οι άνθρωποι θέλουν να επικοινωνούν καλύτερα και αποδοτικότερα.
3. Το Design Thinking είναι μια διαδικασία επικεντρωμένη στη διαφορετικότητα του χρήστη
Εστίαση στη διαφορετικότητα: Οι σχολές Design Thinking αναφέρουν πως είναι επικεντρωμένες στο χρήστη, αλλά τι συμβαίνει με τους χρήστες όπου οι ανάγκες τους είναι εξεζητημένες; Για παράδειγμα μια εταιρία παράγει είδη κουζίνας και οι χρήστες των προϊόντων της είναι το ευρύ κοινό. Όμως γιατί να δοθεί σημασία στις διαφορετικές ανάγκες κάποιων συγκεκριμένων ομάδων χρηστών;
Οι εξεζητημένες ανάγκες των χρηστών μπορούν να αυξήσουν τη ζήτηση ενός προϊόντος. Για παράδειγμα αν ένας σεφ θεωρεί ένα εργαλείο δουλειάς του ως μη εύχρηστο και επίσης οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες το θεωρούν άβολο στη χρήση του ενώ το ευρύ κοινό δε αντιλαμβάνεται καμία διαφορά, τότε υπάρχει πρόβλημα στο σχεδιασμό του προϊόντος.
4. Το Design Thinking είναι η ενσωμάτωση διαφορετικών στοιχείων σε ένα σύστημα
Μεθοδολογία System Thinking: Όταν αναφερόμαστε στο σχεδιασμό και τη καινοτομία είναι σημαντικό να παρατηρήσουμε ολόκληρο το οικοσύστημα που περιβάλλεται γύρω από το τομέα που ενδιαφερόμαστε. Για παράδειγμα αν η ανάγκη είναι να σχεδιαστεί ένα ιατρικό μηχάνημα δεν θα λάβουμε υπόψη μόνο τους μεμονωμένους χρήστες που θα λαμβάνουν τη θεραπεία.
Το οικοσύστημα που πρέπει να λάβουμε υπόψη περιέχει πολλά στοιχεία όπως γιατροί με μεγάλο φόρτο εργασίας, άγχος, τη διάθεση των ασθενών, τους χώρους του νοσοκομείου και του υπόλοιπου εξοπλισμού. Οι παραγωγοί εξοπλισμού, οι κρατικοί μηχανισμοί ιατρικής περίθαλψης κ.α. βρίσκονται μέσα στο πεδίο έρευνας μας, οπότε πρέπει να ληφθούν όλοι παράμετροι του οικοσυστήματος αυτού για να σχεδιαστεί το συγκεκριμένο προϊόν.
ΙΙ. 5 Στάδια του Design Thinking
To πανεπιστήμιο του Stanford χωρίζει το Design Thinking σε 5 στάδια: Ανακάλυψη(Empathise), Προσδιορισμός(Define), Ανάπτυξη(Conception), Πρωτοτυποποίηση(Prototype), Testing.
Στάδιο 1: Ανακάλυψη (Αντίληψη των ανθρωπίνων αναγκών που συμμετέχουν)
Αυτό το βήμα είναι προαπαιτούμενο να πραγματοποιηθεί, έχοντας ως στόχο την διερεύνηση και ανάλυση των αναγκών του χρήστη. Πρώτον χρειάζεται η παρατήρηση και η ανακάλυψη των λόγων της συμπεριφοράς του χρήστη καθώς και τα αίτια του.
Δεύτερον, σε επικοινωνία με τους χρήστες, να πραγματοποιηθεί έρευνα εις βάθος, να δημιουργηθούν ερωτηματολόγια και άλλοι διάφοροι τρόποι που θα βοηθήσουν στην αντίληψη της πραγματικής ιδέας του χρήστη.
Τέλος, να μπείτε στο ρόλο του χρήστη με σκοπό να έχετε μια προσωπική εμπειρία του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Συνοψίζοντας, το πρώτο στάδιο της ανακάλυψης, πραγματοποιείται με στόχο να κάνουμε πραγματικότητα τη λύση του κάθε προβλήματος από την οπτική γωνία του χρήστη λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές του ανάγκες.
Στάδιο 2: Προσδιορισμός (Επαναπροσδιορισμός και καθορισμός των προβλημάτων μέσω ανθρωποκεντρικής προσέγγισης)
Εξηγήστε με απλό τρόπο τι κάνει η ομάδα σας και ποια η αξία των κινήσεων της. Καθορίστε ξεκάθαρα τα βήματα σας και τα εργαλεία που θα ακολουθηθούν με σκοπό τη λύση του προβλήματος.
Στάδιο 3: Ανάπτυξη (Δημιουργία πολλών και διαφορετικών ιδεών κατά τη διάρκεια της συνεδρίας)
Αναπτύξτε συμμετοχικά δημιουργία λύσεων, με βάση τα στοιχεία που παρατηρήσατε και ερευνήσατε στο προηγούμενο βήμα, εφόσον αντιληφθήκατε το πρόβλημα. Αποδώστε όσο το δυνατόν περισσότερες λύσεις στο πρόβλημα λαμβάνοντας υπόψη όλους όσους αφορά και στο τέλος επικοινωνήστε μια απλοποιημένη συγκεκριμένη λύση.
Στάδιο 4: Πρωτοτυποποίηση (Δημιουργία πρωτοτύπου)
Είναι πολύ σημαντικό να υλοποιηθεί και να ολοκληρωθεί η λύση σε σύντομο χρονικό διάστημα με το μικρότερο κόστος. Την ίδια στιγμή, κατά τη δημιουργία του πρωτοτύπου, πρέπει άμεσα να αντιδράσουμε στη περίπτωση ανάδειξης νέων προβλημάτων.
Στάδιο 5: Testing (Προτάσεις πρωτοτύπων / λύσεις στο πρόβλημα)
Σε αυτό το σημείο οι Designers ή η ομάδα αξιολόγησης δοκιμάζουν και κρίνουν με αυστηρότητα το πρωτότυπο και τη χρήση του. Αυτό είναι το τελικό στάδιο του συγκεκριμένου μοντέλου αλλά είναι ταυτόχρονα και μια επαναληπτική διαδικασία. Η χρήση της πραγματοποιείται με σκοπό να επαναπροσδιορίσουν ένα ή περισσότερα προβλήματα, όπως η χρηστικότητα, η συμπεριφορά και τα συναισθήματα που προκαλούνται από τη χρήση του πρωτοτύπου.
ΙΙΙ. Μέθοδοι του Design Thinking
Για να εξερευνηθεί ο κόσμος από το χρήστη, αντί να μάθει από εμπειρίες άλλων, πρέπει να πραγματοποιήσει περισσότερες ερωτήσεις για το γιατί. Πρέπει να εξερευνά, να ανακαλύπτει και να παρατηρεί τους ανθρώπους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αντιλαμβάνεται εις βάθος το τομέα που ασχολείται και να λύνει πραγματικά το πρόβλημα.
Αφεθείτε στη περιέργεια σας και σκεφτείτε όσες το πιθανόν περισσότερες λύσεις στο πρόβλημα σας. Μόνο αφήνοντας τη περιέργεια σας ελεύθερη μπορείτε να σταματήσετε τα σχόλια και να δώσετε μεγαλύτερη βάση στους χρήστες και το σύνολο της κοινωνίας, με αποτέλεσμα να τελειοποιήσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
Το Design Thinking δίνει μεγάλη βάση στο σχεδιασμό του πραγματικού κόσμου. Πριν ξεκινήσετε, ξεκαθαρίστε ποιο είναι το κοινό σας. Τι θα συμβεί εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία και τι συναισθήματα θα έχουν. Να είστε επικεντρωμένοι στο πραγματικό χρήστη.
Το Design Thinking επικεντρώνεται στη γρήγορη και οικονομική πρωτοτυποποίηση(Rapid Prototyping), συλλέγει πληροφορίες από το χρήστη και εξελίσσεται συνέχεια.
IV. Συλλογές πληροφοριών Design Thinking
1. Εργαλεία Design Thinking
Mind Map Tool: MindManager
Μπορούμε να οπτικοποιήσουμε, να διαχειριστούμε και να καταγράψουμε τις ιδέες μας βελτιώνοντας τη κατανόηση και τη λογική σύνδεση των στοιχείων. Software για επαγγελματική χρήση είναι τα WORD, POWERPOINT, EXCEL, OUTLOOK, PROJECT, VISIO κλπ.
Mind Map Tool: Coggle
Διατίθενται πολλές επιλογές εφαρμογών όπου παρέχουν τη δυνατότητα να συγχρονίζουν διάφορα αρχεία σε Cloud περιβάλλον, με σκοπό όλοι οι συμμετέχοντες να μπορούν εύκολα και Online να διαμοιράζονται υλικό εύκολα και γρήγορα.
Εργαλεία Γρήγορης & Οικονομικής Πρωτοτυποποίησης(Rapid Prototyping): Mockplus
Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, το Design επικεντρώνεται στη γρήγορη και οικονομική πρωτοτυποποίηση(Rapid Prototyping), συλλέγει πληροφορίες από το χρήστη και εξελίσσεται συνέχεια. Το MockPlus είναι ένα εργαλείο που προσφέρει ακριβή οπτικοποίηση της λύσης μας, έχει τη δυνατότητα άμεσα να προσθέτεις υλικό και όλα αυτά να συγχρονίζονται σε Cloud με σκοπό τη διαχείριση τους από ολόκληρη την ομάδα. Καλύπτει όλες τις ανάγκες των διαφόρων UI/UX Designers και μπορεί εύκολα και γρήγορα να δημιουργήσει ψηφιακά πρωτότυπα.
Εργαλείο που μετατρέπει σχέδια σε πρωτότυπo: POP
Το POP είναι εύχρηστο εργαλείο που μετατρέπει τα σχέδια σε ψηφιακά πρωτότυπα έτοιμα για χρήση.
Visual Collaborative Work Platform: Murally
https://mural.co/
Design Thinking Workshop Organization Platform: Smaply
https://www.smaply.com/
Guerrilla Usability Test Tool: Silverback
User Research Tool: UsabilityTools
Empathy:
Ideate:
Prototype:
Amy Smith
UX Design,UI Design, Web Design.
Γράψου στο newsletter μας για να ενημερώνεσαι πρώτος/η για τα νέα μαςRegister for our newsletter!
Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.
Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.